چکیده اقدام پژوهی گروهی از آموزگاران مدرسه به سرپرستی سرکار خانم عبدی
چکیده:
تحقیق حاضر در سال تحصیلی 93-94 در پایه چهارم ابتدایی مدرسه مهندس مسعود فاتح یزد واقع در ناحیه (2) آموزش و پرورش استان یزد و با فراوانی29نفر دانش آموز انجام شد.
مسأله ی مورد نظر، بیعلاقه گی، غیرفعال بودن بیشتر فراگیران در زنگ ریاضی و حتی بی اهمیّت دانستن این کتاب بود .
علت عدم رضایت کافی اولیا از تغییر کتاب ریاضی و القای این نگرش منفی به فرزندان ،و تداخل روش های قدیم و جدید و کم رنگ بودن نقش دانش آموز در یادگیری و عدم آشنایی با کاربرد ریاضی در زندگی روزمره و.....بود.
راهکارهایی از جمله:1-توجیه اولیا و دانش آموزان در زمینه شیرین بودن ریاضی-حل مثال های بازی و سرگرمی –آموزش مسائل حل مسأله-آموزش ریاضی از طریق قصه و نقاشی و.....انجام گرفت.
در نتیجه تعداد علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی از 3 نفر در اوایل سال به 17 نفر در اواخر سال رسید و علاوه بر تعمیق یادگیری مفاهیم ریاضی در فراگیران،بلکه انگیزهی آنان به یادگیری بیشتر نیز افزایش یافت و منجر به پیشرفت آنان در آزمون های درس مورد نظر شد .
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستیم دانش آموزان (پایه چهارم ابتدایی) را به ریاضی علاقه مند نماییم.