به وبلاگ دبستان دخترانه مسعود فاتح خوش آمدید.

گدری کوتاه از فعالیت های آموزشگاه از نگاه تصویر

به وبلاگ دبستان دخترانه مسعود فاتح خوش آمدید.

گدری کوتاه از فعالیت های آموزشگاه از نگاه تصویر

دبستان مهندس مسعود فاتح با 14کلاس درس هوشمند مجهز به آزمایشگاه مستقل و475 نفر دانش آموز واقع در استان یزد -شهرک رزمندگان در خدمت دانش آموزان عزیز وگرامی.
طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۳۷
دبستان مهندس مسعود فاتح


راهنمای کلاسها سال تحصیلی 95-94

کلاس 401 -402-403 انتهای سالن پایین

کلاس 404-405 انتهای سالن بالا

کلاس 501-502-503-504 سالن پایین

کلاس 505 سالن بالا

کلیه ی کلاسهای ششم سالن بالا


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۷
دبستان مهندس مسعود فاتح


میثاق نامه معلمان در طرح تعالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۲
دبستان مهندس مسعود فاتح


میثاق نامه والدین در طرح تعالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۲۱
دبستان مهندس مسعود فاتح


میثاق نامه دانش آموزان در طرح تعالی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۱۹
دبستان مهندس مسعود فاتح

  چکیده:

      تحقیق حاضر در سال تحصیلی 93-94 در پایه چهارم ابتدایی مدرسه مهندس مسعود فاتح یزد واقع در ناحیه (2) آموزش و پرورش استان یزد و با فراوانی29نفر دانش­ آموز انجام شد.

    مسأله ی مورد نظر، بی­علاقه­ گی، غیر­فعال بودن بیشتر فراگیران در زنگ ریاضی و حتی بی اهمیّت دانستن این کتاب بود .

   علت عدم رضایت کافی اولیا از تغییر کتاب ریاضی و القای این نگرش منفی به فرزندان ،و تداخل روش های قدیم و جدید و کم رنگ بودن نقش دانش آموز در یادگیری و عدم آشنایی با کاربرد ریاضی در زندگی روزمره و.....بود.

   راهکارهایی از جمله:1-توجیه اولیا و دانش آموزان در زمینه شیرین بودن ریاضی-حل مثال های بازی و سرگرمی آموزش مسائل حل مسأله-آموزش ریاضی از طریق قصه و نقاشی و.....انجام گرفت.

   در نتیجه تعداد علاقه مندی دانش آموزان به ریاضی از 3 نفر در اوایل سال به 17 نفر در اواخر سال رسید و علاوه بر تعمیق یادگیری مفاهیم ریاضی در فراگیران،بلکه انگیزه­­ی آنان به یادگیری بیش­تر نیز افزایش یافت و منجر به پیشرفت آنان در آزمون های درس مورد نظر شد .

عنوان اقدام پژوهی :

چگونه توانستیم دانش آموزان (پایه چهارم ابتدایی) را به ریاضی علاقه مند نماییم.

 

 

 



Rounded Rectangle: و
 

 

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۴۴
دبستان مهندس مسعود فاتح

سند راهبردی تحول نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران                                       

مبانی نظری سند ملی آموزش و پرورش شامل فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی ایران، فلسفه تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران و رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران در جلسه 826 شورای عالی آموزش و پرورش مورخ دوم مرداد 1389 تأیید کلی شد و مبنای تمامی سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولید اسناد تحولی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران است

بیانیه ارزش‌ها.

ارزش‌ها براساس آموزه‌های قرآن کریم و سنت پیامبر اکرم (ص) و حضرات اهل بیت (علیهم‌السلام)، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و سند چشم‌انداز بیست ساله و نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلی تحول نظام آموزشی تهیه و تدوین شده است و با مبانی نظری تحول بنیادین آموزش و پرورش (شامل فلسفه تعلیم و تربیت، فلسفه تعلیم و تربیت رسمی عمومی و رهنامه نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در جمهوری اسلامی ایران) سازگار و مستند به مضامین مندرج در آنها می‌باشد.

بیانیه مأموریت

وزارت آموزش و پرورش مهمترین نهاد تعلیم و تربیت رسمی عمومی، متولی فرآیند تعلیم و تربیت در همه ساحت‌های تعلیم و تربیت، قوام بخش فرهنگ عمومی و تعالی‌بخش جامعه اسلامی براساس نظام معیار اسلامی، با مشارکت خانواده، نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی است. این نهاد مأموریت دارد با تأکید بر شایستگی‌های پایه، زمینه دستیابی دانش‌آموزان در سنین لازم التعلیم طی 12 پایه (چهار دوره تحصیلی سه ساله) تحصیلی به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی را به صورت نظام‌مند، همگانی، عادلانه و الزامی در ساختاری کارآمد و اثربخش فراهم سازد. انجام این مهم نقش زیرساختی در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی خواهد داشت.

چشم‌انداز

نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در افق 1404، با اتکاء به قدرت لایزال الهی، مبتنی بر نظام معیار اسلامی، فرهنگ و تمدن اسلامی ـ ایرانی و قوام‌ بخش آنها و زمینه‌ساز جامعه جهانی عدل مهدوی و برخوردار از توانمندی‌های تربیتی ممتاز در طراز جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه، الهام‌بخش و دارای تعامل سازنده و مؤثر با نظام‌های تعلیم و تربیتی در سطح جهان، توانمند در زمینه‌سازی برای شکوفایی فطرت و استعدادها و شکل‌گیری هویت یکپارچه اسلامی، انقلابی ـ ایرانی دانش‌آموزان با توجه به هویت اختصاصی آنان؛ کارآمد، اثربخش، یادگیرنده، عدالت‌محور و مشارکت‌جو، برخودار از مربیان و مدیران مؤمن آراسته به فضائل اخلاق اسلامی عامل به عمل صالح، تعالی‌جو و تحول‌آفرین، انقلابی، آینده‌نگر، عاقل، متعهد، امین، بصیر، حق‌شناس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۸
دبستان مهندس مسعود فاتح

-تاکید به آموزه‌های بنیادین مهدویت و انتظار به عنوان مهمترین رسالت منتظران در عصر غیبت

-میراث نظری و عملی حضرت امام خمینی (ره) و پیوند با انقلاب اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه

ـ وطن‌دوستی و افتخار به ارزش‌های اصیل و ماندگار اسلامی ـ ایرانی

سلامت جسمانی، نشاط و تقویت اراده-

-زمینه‌سازی کسب شایستگی‌ با تأکید بر خصوصیات مشترک اسلامی ـ ایرانی و انقلابی

-توجه توأمان به منافع و مصالح فردی و اجتماعی در چارچوب منافع و مصالح ملی

-صیانت از وحدت ملی و انسجام اجتماعی با محوریت هویت مشترک اسلامی ایرانی

ـ تقویت گرایش به زبان و ادبیات فارسی به عنوان زبان مشترک.

ـ استمرار فرهنگ اسلامی ـ ایرانی از طریق ارزیابی آگاهانه آن

-ارج نهادن به دستاوردهای علمی و تجربه‌های بشری در چارچوب نظام معیار اسلامی

ـ مدرسه به عنوان کانون تعلیم و تربیت رسمی عمومی و محل کسب تجربه‌های تربیتی

-آینده‌پژوهی به منظور ایفای نقش فعال در مواجهه با چالش‌های پیش رو در عرصه‌های مختلف

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۴
دبستان مهندس مسعود فاتح

اهم اهداف آموزشگاه :

·        تعمیق تربیت و آداب اسلامی و التزام به ارزش های انقلاب

·        تنوع بخشی به محیط های یادگیری و کیفیت بخشی به آموزش

·        جلب مشارکت دانش آموزان و اولیا در امور مدرسه

·        افزایش بهره وری شوراها در فرایند تعلیم و تربیت

·        توسعه ظرفیت پژوهش و نوآوری در آموزشگاه

·        توسعه روابط و مناسبات انسانی در آموزشگاه

·        تقویت روحیه مشارکت و همدلی در آموزشگاه

·        تقویت بنیان خانواده و افزایش سطح آگاهی والدین

·        توسعه روابط موثر خانه و مدرسه

·        ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب

·        ایجاد روحیه خلاقیت و نوآوری

·        ارتقا بهداشت جسمی، روانی در مدرسه

·        توسعه تربیت بدنی و ورزش

·        اجرای دقیق آیین نامه ها، دستور العمل ها و بخش نامه ها

·        ایجاد ساز و کار های تشویقی برای دانش آموزان، کارکنان و اولیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۳
دبستان مهندس مسعود فاتح

چشم انداز آموزشگاه بر اساس سند تحول بنیادین :

·        تجلی فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی

·        برخورداری از قدرت تصمیم گیری و برنامه ریزی

·        دارای ظرفیت پذیرش تفاوت های فردی

·        کشف و هدایت استعدادهای فطری و پاسخگویی به نیاز ها و علایق دانش آموزان

·        بهره وری از فناوری های نوین آموزشی

·        نهادینه کردن ارزش های معنوی و ملی در دانش آموزان

·        فرصتی برای شناخت و کاربست فضایل و آداب زندگی

·        برخورداری از مربیان دارای فضایل اخلاقی و شایستگی های حرفه ای

·        دارای پیوند موثر با موضوعات و مسائل جامعه

·        زمینه ای جهت ایجاد فرهنگ جدیت، پشتکار، همدلی، احترام و اعتماد

 

 

 ماموریت :           

بر اساس سند تحول بنیادین ، فراهم سازی زمینه دستیابی دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی و جهانی با تاکید بر شایستگی های پایه و پرورش دانش آموزانی خلاق و خود باور و شهروندانی موثر و اخلاق مدار.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۲
دبستان مهندس مسعود فاتح